Sommartid, första april och 3 bilder från livet.

 
Det blev lite tyst här. Igen. 
Jag har hamnat i något slags mellanläge. Mellan vinter och vår, känslor som kommer tillbaka varje år. Jag tappar lust och inspiration och hittar inte ut, åtminstonde känns det så. Jag vet ju också att det vänder, snart.
 
 
Vi har gått över till sommartid och kalendern visar 1 april. Bara det känns faktiskt ända in i hjärtegropen. Tacksamhet. Jag plockar en liten bukett med tussilago. Det allra första, starkaste vårtecknet, hur de sträcker sig mot ljuset som små, små solar. 
 
 
Nästa vecka ska jag träffa en vän. Vi ska prata bloggar, kreativitet och försöka oss på något gemensamt. Det ser jag fram emot. Att få träffa och umgås med någon likasinnad. 
 
Glöm inte att hjärta om ni gillar så försöker vi höras snart igen. 
 
Vardag | |
#1 - - Ulrika:

Det där mellanläget är ju faktiskt märkligt, det väcker något särskilt i sinnet tycker jag. det där skira sköra ljuset och alla förändringar. vad vackert du visar det där vårljuset i den sista bilden förresten!

Upp