I svampskogen.

 
 
Vaknar till en kall och klar morgon. Hösten är verkligen här nu.  
 
 
Nog fick vi leta ett tag, men så dyker de upp. Trattkantarellerna. 
 
 
Jag blev så ivrig att jag gick ifrån min korg. 
 
 
En ensam  Karl-Johan som vi inte kunde lämna där. 
 
 
Självklart måste man fika i skogen, minst en gång. Och morfar måste självklart visa upp sina stora gula kantareller. 
 

 
Efter tre timmar i Gammelboskogen med mormor och morfar kom jag hem med korgen full av svamp. Lycka! Och det här med att vara ledig mitt i veckan, så skönt! Tack tisdag. 
Natur, Vardag | |
#1 - - Emmelie - mamma till två och sjuksköterska.:

Det bästa med hösten måste ändå vara svampplockning, och vilken stor korg du hittade ! =)

Svar: Ja, det är underbart. Ska plocka frysen full :)
angeliqe.blogg.se

#2 - - Jeanette:

Inte varje dag man ser någon som röker pipa. Härlig bild på din morfar :)

Svar: Tack, precis sådär jag ser min morfar framför mig.
angeliqe.blogg.se

#3 - - Emma:

"Materiell lycka" fick en ny innebörd <3

Svar: <3
angeliqe.blogg.se

Upp