En helg i maj.

 
Plötsligt kom den. Värmen. Från jacka till klänning på en dag. Äntligen badsäsong. Hon här är aldrig så lycklig som vid sjön. 
 
 
Även om jag jobbade helgen så fanns det timmar kvar att fylla med en magisk kväll här. Ett ställe jag alltid vill återvända till. I min hemby Stråssa och Mulldammen här. Älskar att komma upp på höjder och se ut över naturen. Jag blir alltid lika förälskad i utsikten, lugnet och tystnaden. 
 
 
En morgon innan klockan slår 6 vandrar vi genom skog och soluppgång. Tidiga vår/sommarmornar måste vara bland det vackraste som finns. Jag blir lika pirrigt förväntasfull varje år. Den där känslan av att ha allt det ljusa ligga framför mig. Jag hade tänkt lämna kameran hemma denna morgon men tog den mig i sista sekund. Jag är glad för det. 
 
 
Innan helgen tog slut fick jag fira Elsas 6 årsdag några dagar försent med glass, bus och kramar. Fint! 
 
 
Vardag | |
#1 - - Renate Solhaug:

Vilka fantastiska bilder!

#2 - - Linnéa:

Hej! Du delar verkligen med dig av fantastiska bilder. Underbar känsla. Äntligen är våren här och de sista dagarna kanske även sommaren för oss här på västkusten.

Upp