Midsommarhelg.

 
 
Vi plockar blommor i kvällssolen, jag och Binja. Jag är genomförkyld, knottbiten och trött. Men det är ändå magiskt, den där kvällen innan. Vi pysslar en stund, och hon är alltid med mig. 
 
 
Och innan hon hinner reagera har hon en krans på huvudet och jag knäpper den här bilden. 
 
 
På midsommarafton befinner vid oss plötsligt på en brygga i Tällberg. Jag måste åka tillbaka dit. Det skönaste den här resan var ändå att kameran mestadels fick ligga kvar i väskan. Det där med att uppleva en plats utan att fotografera hela tiden kan vara himla skönt. Nästa gång ska jag fota alla röda hus med vita knutar. Här var det människor i folkdräkter och hattar. Svenska flaggan i topp överallt och efter vägkanterna gick sommarklädda i alla åldrar och plockade blommor. Kanske så svenskt det kan bli, så vackert! 
 
 
Midsommardagen var bilresa hem och 3 timmar sömn på soffan. Jag går barfota i trädgården och plockar blommor. Fotar ett stilleben och jag det är i dessa stunder jag kommer på mig själv med att försvinna helt i min egna värld. Det är som terapi för hela mitt väsen. 
 
 
Tack livet, för den här helgen. 
 
Vardag | |
#1 - - agnes:

Så himla fint! Dina bilder är magiska som alltid! Jag har börjat fundera så på var i Sverige du bor? Miljöerna du är i ser så mycket om ett ställe i Jämtland där vi har stuga men jag hejdar mig varje gång för att fråga eftersom så många platser i Sverige ser liknande ut.. :)

Svar: Tack snälla! :) Jag bor i Bergslagen, ca 7 mil norr om Örebro. :) Kram på dig!
angeliqe.blogg.se

#2 - - Emelie:

Åh vilka klara och fina bilder! Vad använder du dig av för utrustning? Samt hur redigerar du? :D

#3 - - Simon G:

Vilka fina och härliga bilder! :)

#4 - - Isa Bylund:

bara jag såg rubriken visste jag "detta kommer vara vackert". And yes - it was <3

#5 - - Rebecca:

alltså vovven <3

Svar: Jaaa <3
angeliqe.blogg.se

Upp