Adventstid.

 
 
 
 
Det här med att försöka hålla någon slags jämn uppdatering här inne är svårt. Jag är lite trött i mina sinnen och tiden jag har, spenderar jag helst hemma. Jag älskar att bara få gå omkring i underställskläder, pyssla och busa med vovvarna i skogen. Adventstid är den allra mysigaste tiden och det doftar hyacint i nästan varje vrå. Idag ska jag börja dagen med yoga och det kan ju aldrig vara dåligt, speciellt när man känner sig lite låg, trött och ihålig. Det går över, jag vet det. Men jag får kämpa lite för inte fastna i mina egna känslor. Det är även en tisdag för kreativitet och det är precis de här sakerna jag behöver fokusera på, det är en balansgång jag har lite svårt för. Jag måste hitta tiden, tiden för att inte göra någonting alls. Mer än att bara finnas en stund. 
Vardag | |
#1 - - Johanna:

Vilket mysigt kök ni har!! Det skulle vara så kul att få se lite fler bilder av ert hem, det ser så lantligt, hemtrevligt och mysigt ut! :)

#2 - - Ulrika:

och kanske måste du inte hålla en jämn uppdatering - utan skriva när lusten, andan faller på, eller när du väljer att utmana dig själv med att uppdatera regelbundet en viss period, osv. tror att man så lätt dödar sin kreativitet genom att sätta höga krav på allt kreativt man skapar, att det ska professionaliseras, istället för att man bara ska få njuta av skapandet.
som du säger, ibland är det man behöver att bara finnas en stund.

#3 - - Jeanette:

Ja balansen är verkligen svår att hitta. Ibland tar hjärnspökena över ibland inte. Men det låter som du tänker väldigt vettigt och har ett sunt förhållande till ditt välmående <3

Upp