Små glimtar av min sommar.

 
 
En dag i juli när jag fotograferade lyckliga sommarbarn på en grusväg i skogen. Fint! 
 
 
 
Från en av alla tidiga morgonpromenader. Jag fullkomligt älskar ormbunkar och tidig morgonsol. 
 
 
En kväll satt jag här med min lillebror och pratade om livet. Om det som är tungt och vad vi kan göra för att stötta varandra och ta oss ett steg framåt. Om det som är positivt och hur vi fint det är att vi har varandra. Mina bröder är verkligen de bästa människorna jag vet. 
 
 
Jag vill kaplsa in doften av regntung skog och plocka fram när jag glömmer bort hur sommaren doftar. Och regndroppar, hur fint kan det vara... 
 
Solnedgångarna hemma. Jag får aldrig nog. Vi sitter här tills det nästan är mörkt och man önskar att man faktiskt kunde stanna tiden. Vi slåss med myggen och sedan får dom varsit grisöra och kanske är dom lyckligast i världen just då. 
 
 
Plockar blåbär för att frysa och spara, men mest äter jag dom direkt i skogen för jag kan inte låta bli. Dricker kaffe och sitter på stubben där ungefär hur länge som helst. För att det är här jag hämtar energi, rensar huvudet och gråter. Det är så stilla. 
 
 
Och så kommer augustimornarna med spindelnät, dagg och dimma. Jag går ut tidigt med morgonpigg vovve och jag känner alltid  att augusti kommer med en alldeles egen magi. Tiden mellan sommar och höst. 
 
 
Tänker på grekland och får lite blodad tand. Vi pratar om Italien till våren. Jag tänker att jag helst vill åka på en gång. Har ni några Italientips? Vi pratar om hyrbil och åka runt. 
 
 
 Om ni gillar kan ni hjärta inlägget. Då blir jag glad. 
 
Vardag | |
#1 - - Emma T:

varje gång jag tittar in här börjar jag fundera över livet. Är det verkligen såhär jag vill bo? Att morgonprommenera till din utsikt lockar...

#2 - - Sara:

älskar dina bilder och känslan du fångar i dem!

#3 - - Elin:

Dina bilder är helt magiska! Kan man köpa dom någonstans?

Svar: Hej Elin! Du kan väl maila mig på [email protected]
angeliqe.blogg.se

#4 - - Wilda:

Åh, så mycket känsla. Så underbart att ha den relationen till sina bröder. Såna relationer önskar jag mig. <3 Och ormbunkar alltså. Vackert värre!

#5 - - Birte:

Vilka vackra bilder! Älskar Italien, har varit där ofta som barn och ungdom. Mina pärlor är ön Elba och Toscana, framför allt St. Gimignano och Siena. Åka runt med bil är perfekt, då ser man mycket och kan stanna för man vill.

#6 - - Johanna:

Så vackert, lika fin känsla som vanligt att kika in här :)

Upp