En ledig vardagsmorgon.

 
När jag vaknar snöar det. I sängen trängs jag med katt och hund och jag tänker att det redan är torsdag. 
 
 
Innan hjärtat åker till jobbet tänder han i kaminen åt mig och kaffepannan är fortfarande ljummen. Får ett sms där det står att han älskar mig och jag får längtan till helgen när vi är lediga. Jag kokar nytt kaffe och försöker vakna till. Tar en morgonpromenad i skogen med vovvarna innan vi återigen njuter av värmen från kaminen. Det är så fint att börja dagen såhär. 
 
 
I hallen står mina tisdagsblommor i en ny vas. Jag tyckte jag var värd allt det där. 
 
 
Och så händer det att jag bakar lite. Bara för att det är rogivande att skapa, vad det än må vara. 
 
En vanlig morgon här på Björkhult. Min morgon i tystnaden och precis vad jag behöver för att vakna mjukt. 
Vardag | |
#1 - - Emma:

<3

#2 - - rebecca:

jisses vad fin vas, vart är den ifrån?

#3 - - BySiri - dagens glada lista, mjuk pepparkaka m.m.:

Vilka härliga bilder! Har blivit helt inne på att baka nu, skönt att kunna skapa något även när inspirationen för skrivning/foto tryter :)

Svar: Eller hur. Så skönt!
angeliqe.blogg.se

#4 - - sandra:

Underbart inlägg!

#5 - - Mia:

Underbara bilder! Varifrån kommer ljusstaken på tredje bilden? Så fin!

#6 - - A-mamman:

Oj, så fina bilder! Verkar som om jag har hittat ännu en blogg som jag "måste" följa :)

Upp