Mars.

 
 
 
Det är torsdag och jag tänker att den babyblå/rosa himmeln utanför talar om vår och det gör mig glad, glad att det är det första jag ser när jag vaknar. Sovrummet badar i ljus och det är ger mig sån energi. Livet återvänder i Mars läste jag någonstans och jag skriver under på det, direkt. 
 
 
Jag shoppar tulpaner var och varannan dag, precis som alltid vid denna tiden på året. 
Jag kryper ut ur mitt vinterskal och börjar se saker i annat ljus. Jag älskar krispigt vita vinterdagar, men nu och som alltid längtar jag till något annat och det får man göra. Mitt sinne skriker efter kreativitet och ljus. Det är exakt vad jag behöver efter vintern. Heja våren. 
 
 
Jag hänger på cafe med en fin vän och skrattar lite extra. Går på gator med grus under skorna och tänker att mars, för nu, är min favoritmånad. 
 
 
 
Vardag | |
#1 - - Sandra T:

Njuter också av mars. Ljuset är så
efterlängtat

#2 - - johanna - tillvaron.se:

Allt lever upp. Helgerna börjar bokas upp, folk ler och skuttar på gatan och färg gör återinträde i butikerna. Fantastiskt!

Upp