Om traderafynd och försommar.

Mitt senaste traderafynd är den här söta blusen från Stories. Gillar den mycket. Nu har jag också stoppat undan jackor och varmare skor och lämnar plats för mina kavatsandaler och ignorerar samtidigt  nyheter om snöblandat regn. Nu är det försommar, så är det bara.  
 
 
Vi går genom regntunga skogar och drar hem grus och lera i massor. Jag dammsuger varje dag och så gör vi om det igen och cirkeln är sluten. 
 
Vi tar en sväng till sjön och kollar status på graderna i vattnet och har kaffe med oss i termosen. Binja badar och den lyckan är svårslagen, svansen börjar gå redan innan vi når stranden. Jag njuter av solens varma strålar mot ansiktet och det är svårt att ta in, återigen, att den vackraste tiden är här igen. När blev det så grönt? 
 
Livets dryck. Extra gott utomhus. Hur många gånger kan man skriva det? 
 
Att man kan bli så fantastiskt glad och pirrig av grönska och blommor. Jag vill trycka på paus nu och hinna med lite mer. Jag går kvällsrundan i trädgården ovasett väder. 
 
Och häggen. Jag vet inte hur många foton av dessa jag har ligger i olika mappar på datorn. 
 
 
Tänk att det alltid är så svårt att avsluta ett blogginlägg. Men jag säger hej så länge så ses vi snart!  
 
Vardag | |
#1 - - Cecilia Möller:

Nej nej nej, det är ju te som är livets dryck! ;) Vilken underbar försommar dag du verkar ha haft!

Svar: Nej. Kaffe, helt klart. :) Hoppas allt är bra med dig! Så spännande att följa ert husbygge. Hoppas också vi kan styra upp något när all den här tiden lagt sig lite. Kram till dig
angeliqe.blogg.se

Upp