Dagen före midsommar.

 
Dagen före midsommar vaknar jag 03;20 och kan inte somna om. Jag dricker kaffe och suckar över hur vackert det är med den första sommardimman. Orkar egentligen inte dra på mig kläder för att gå ut och funderar på om man kan gå i morgonrocken. 
 
Jag går inte i morgonrock utan hoppar i närmsta kläder som ligger på golvet. Tar med mig mitt yrväder på äventyr och det ångrar jag ej. Vi och alla djuren, de enda som är vakna och det känns som vi går i en saga. 
 
När jag känner att nej nu går vi hem, går solen upp och vi stannar ute en stund till. Hur ska man kunna sova när det är såhär vackert? 
 
Midsommar, verkligen den allra vackraste tiden. 
 
Nu kan man leva på färskpotatis, sill och gräddfil. Med gräslök som jag planterat i växthuset. En sån liten sak känns så lyxig. 
 
Och yrvädret är alltid nära, nära. 
 
Och sen tvättar jag håret i sjön och vattnet är så stilla och påminner om sammet. 
 
Vardag | |
#1 - - Amanda:

Magiskt vackra bilder!

Svar: <3
angeliqe.blogg.se

Upp