Saker att göra en tisdagskväll.

 
 
Sofia på Hildas tipsar om latmansversionen på att gallra äpplen. Genast lyssnar jag, såklart.
 
För att citera; : 
 
1. Ruska om grenarna så att äpplen faller till marken.

2. Plocka upp äpplena.

3. Lägg dig i hängmattan, läs en bok och vänta på att äpplena ska bli klara.

4. Klart.

Det kan ju knappast bli bättre än så, tänker jag och ruskar om träden. 

 
 
När jag är klar plockar jag solvarma hallon, ramlar ner i diket och blir röd om knäna. 
 
 
Sedan sitter vi på trappen och tittar på solnedgången. Jag och mina tjejer. 
 
 
Jag vilar i gräset en stund. Himlen går från gyllene till ljusblått och huden knottrar sig. 
Nu är jag ledig i två dagar, och det känns nästan som semester. Fint. 
Vardag | |
#1 - - sandra:

Vilket ljuvligt inlägg! Önskar att jag också hade äpplen att plocka nu men jag får snällt vänta några månder till :)

#2 - - Nettan:

Låter som en underbar dag :)

#3 - - Iselin Renée:

Kjempe fine bilder :)

Upp