Året som gått, del 1.

 
Januari. 
 
 
Min fina Jenny kom på besök. Med tillhörande hästpussar och tid att ta igen, som alltid när vi ses. Det kan ta månader, men hon är en av mina närmsta vänner, så himla fint. 
 
 
Ludde. Minst i familjen, som kan sova flera dagar i sträck med paus för mat och kärlek. 
 
 
Januari var tid för skog, många timmar bland granar och råddjursspår. 
 
 
I klacken, några mil norröver var himlen klarblå och granarna tunga av snö. Jag vet att ni vet vad jag tycker. Med risk för upprepning; bland det vackraste jag vet! 
 
 
Jag hängde på café och drack caffe latte. 
 
 
Och i slutet av Januari kom det snö. Massvis för att vara exakt och jag ville bara vara ute, mest hela tiden. 
 
 
Februari. 
 
 
Februari var vit. Väldigt vit. Varje år när vintern kommer åker jag med storebror, hans tjej och deras fina vovve på äventyr. Laddar bilen med kaffe och kameror och så åker vi iväg på skogsvägar och stannar där vi känner för. 
 
 
Kaffe utomhus, mormors lovikavantar och februaridis. 
 
 
Jag färgar håret mörkt och njuter av att dagsljuset stannar lite längre för var dag som går. 
 
 
Katterna njuter av att få komma in efter en heldag ute i snön. Mitt hjärta smälter lite av denna bild. Fina, älskade djur. 
 
 
Favoritunge på besök och massa bus i snön. 
 
 
Och jag, jag fotar granar som om det inte fanns någon morgondag. 
 
Mars
 
 
 
Jag skalar av det mesta inomhus och vill börja om på nytt. 
 
 
Våren smyger sig in och jag köper som vanligt massor av tulpaner. 
 
 
Kylan biter i kinderna men jag tänker att Mars är fin på sitt sätt. Snön smälter och jag längtar till varma vårdagar. Ja, det är samma visa varje år. 
 
 
Jag klär sängen i ljusblått och vaknar till doften av tulpan. 
 
 
Vi fixar det sista i min hemmastudio och mitt ansikte är prickigt av målarfärg efter takmålning. Men det blev så bra och jag älskar mitt lilla krypin. 
 
April
 
 
Jag fotar vackra fönster i magisk solnedgång. 
 
 
Tar ett självporträtt i skogen med min finaste kille. 
 
 
Jag har några låga dagar. Min man tar med mig ut i skogen på fyrhjulingen. Vi pratar, dricker kaffe i solnedgången och så säger han något som får mig att brista ut i skratt. Han. Finaste jag vet. 
 
 
Tallskog. Vacker vän. Ljus. Liv. 
 
 
Jag kramar träd och tänker på hur otroligt länge de stått ståtligt på samma ställe. Känner hur jag fylls av energi och lutar kinden länge mot stammen. Doften, vänner. Skog. 
 
Maj 
 
 
I maj återvänder min kreativitet. Elsa springer på ängen med sina hundar jag och kastar mig i gräset. 
 
 
Fåren kommer tillbaka. Jag matar dom med hårt bröd, välkomnar dom tillbaka och pratar om sommaren. 
 
 
Kvällspromenader. 
 
 
Och vi har hotellhelg i Stockholm på vår femårsdag. 
 
 
Jag går bananas på grönskan och glömmer lätt bort att äta lunch. 
 
 
 Jag nyper mig i armen och tänker att vi har flera månader med ljus. 
 
 
Dimmiga mornar när jag är vaken med tuppen. Där i tystnaden och ensamheten. Underbart. 
 
 
Min fina vän Tyson. De där ögonen. 
 
 
Jag fotar min vän Sofia och hennes Kalle. Vi rekar porträttställen och hittar betongväggar och gamla fönster. 
 
 
Den första delen av 2015. 
Så himla, himla fint. ♥
 
 
Fotografi | |
#1 - - Rania {Rania Maria Rönntoft}:

Åh så otroligt fint, varenda bild! Kul att få följa dig genom året. Brukar också alltid skriva om året som gått, men först efter årets slut så det får vänta lite till :)

Svar: Ser fram emot att få sin din!
Angelica

#2 - - Sandra T :

Älskar ju de här sammanfattningarna. Det bästa på hela året i bloggväg tycker jag. Dina bilder är magiska och ditt språk har tagit nya höjder! Så fint. Hoppas att din jul blir vacker och vilsam.
Kram f

#3 - - Joré Dirgélaité:

wow, vilka bilder du tagit genom året!!! makalöst. *-*

Svar: Tack snälla!
Angelica

#4 - - Jenny:

Åh vad glad jag blir av första bilden! Såg ditt inlägg, klickade på det och tänkte: åh, det var ju så länge sedan! Hoppas vi kanske kan få till en julledighetsdejt? Saknar dig och tycker om dig SÅ! <3 <3 <3

Svar: <3 <3
Angelica

#5 - - Emma:

Kan jag kanske ha en stående kommentar här hos dig som lyder på ett ungefär "helt otroligt vackra bilder" , för så känner jag precis varje gång. Dör liksom lite grann av vackerheten.

Svar: Men tack snälla du! <3
Angelica

#6 - - sara i Åre - TRÄNINGSGLÄDJE:

så himla vackert! ja hela året! fast mars känns lite vemodig känner jag nu. mars söderöver är som maj i fjällen; man vill bara att det ska bli vår typ nuuuu.

Upp