Tisdagsrosor & matiga muffins.

Inspirationen till att vilja göra något är inte på topp just nu. Det är mörkt och kallt, mest hela tiden. 
Idag hade jag turen att sluta tidigt från jobbet. Jag tog vägen förbi affären och köpte mig en bukett rosor och lite ingridienser till matiga muffins, något jag varit sugen på i flera dagar.
 Jag fyllde mina med bacon, tomater , rödlök och några finhackade oliver.
Så gott! Och så mättande, jag lovar! 
 
 
Recept på det?  (Jag har bara höftat mig fram lite) 
 
Sätt ugnen på 175 grader. 
 
ca 7 ägg (det går åt många ägg när det kommer till lchf) 
ca 2 1/2 dl mandelmjöl 
ca 1 dl grädde 
ca 1 - 1/5 dl riven ost (valfri) 
2 tsk bakpulver 
 
Blanda ihop allting och tillsätt valfri fyllning. (Jag stekte baconet innan)
Salt, peppar eller annan krydda, smaken är som baken. 
Sedan fyller du muffinsformar till lite mer än hälften. Grädda i mitten av ugnen i ca 20 min. 
Jag använde mig av en sticka för att känna efter när dom var klara, är stickan torr är muffisen klar! :
 
 
 
 
 
Så var denna tisdag snart slut! ♥
Vardag | |
#1 - - Gyllis:

Nämen, du ser! OLIVER!! ;) puss

Svar: Nom nom nom! :)
Angelica

#2 - - Victoria:

Matmuffins verkar vara så himla gott, har recept jag ska testa men blir ju aldrig av.

#3 - - N O R A:

Vad söt katt! :) Vad heter den? :)

#4 - - maja.:

åh så mysiga bilder.

#5 - - Katarina Ratcliffe:

Låter gott :)

#6 - - Jeanette♥:

Härliga bilder:)

#7 - - Sarah:

Grymt härliga bilder! :D

Svar: Tack snälla!
Angelica

#8 - - Helena:

Som vanligt har du alltid så fina och mysiga bilder!:) Jag har aldrig gjort matfuffins men det låter väldigt gott!

Sv; Tack! vad glad jag blir för din fina kommentar!
Kram

Svar: Tack snälla du, jag blir alltid lika glad av dina fina ord! Kram!
Angelica

#9 - - a.:

Åh kattsingar. Vi kom hem med en ny katt igår så vi har ren cirkus här hemma. Gör så ont i en att se två kattsingar fräsa och morra åt varandra :( Några tips på hur man ska lösa det?! :)

Underbar blogg btw, bilderna är magiska.

Svar: Så har vi också haft det, men det enda är nog att låta dem hållas ett tag och lära känna varandra :)
Angelica

#10 - - emelie:

Gud vilka mysiga bilder!

Svar: Tack snälla!
Angelica

Upp