Tredje november.

 
 
 
 
 
November.
Redan innan månaden börjat sitter den som en liten tagg i mig, jag blir så himla påverkad av mörkret. I morse kändes det annorlunda och ljuset var magiskt. Regndroppar på granarna, som är bland det vackraste jag vet. Och tystnaden, när det känns som man är i harmoni med skogen och jag blir stående där. Drar in kall och frisk luft i lungorna. Löven på marken är klädda i frost och det prasslar till när en ekorre skyndar sig förbi och iväg. Stunder som dessa är stunder som ger mig energi och hopp om att det är okej. Det är okej med november och den varar inte förevigt.Tills dess att den är över ska jag ändå försöka bli vän med den mörkaste månaden på året. Välkommen November. Jag lovar, jag ska försöka ta vara på dig. 
 
Natur, Vardag | |
#1 - - Birte:

Så fina bilder igen! Jag har också svårt med just november men försöker att bli vän med den i år. Idag var en helt fantastisk dag så förhoppningsvis kommer vi bättre överens framöver...hoppas det går bra för dig med!

#2 - - Ulrika:

exakt så. till och med november har plötsligt de där glimtarna av ljus. när man minst anar det!

Upp