En söndag i september.

 
Vissa tar sovmorgon. Luften är kylig och golven kalla efter att fönstret stått öppet hela natten. Jag rotar fram ragsockor och kokar kaffe. Tystnaden är slående. Det känns som den första höstmorgonen, sådär på riktigt.
 
 
Och sen, runt lunchtid bryts tystnaden. Hundar, ungar, skratt och dans fyller vardagsrummet. Här kokar jag dagens andra kanna kaffe och tar ett snabbt foto på en härlig stund. Alla vill vara med. 
 
 
Sedan går vi till skogs och plockar trattkantareller och fikar. 
 
 
 
 
 
Vi är ute i fyra timmar och när vi alla börjar få ont i fötterna ger vi upp och går hem igen. 
 
 
Innan de far hemåt igen binder vi kransar. Och så gäspar vi ikapp. 
 
 
Min tjej i vackert kvällsljus. 
 
 
 
Och så alla dessa äpplen, vilket äppelår! Jag bakar mjuka kakor och kanske, kanske att jag ska koka mos, eller lämna iväg en drös för must. Eller lägga ut i skogen till råddjur och älgar. 
 
 
Solnedgången är magisk. Jag springer ut utan de där två.
De där två, som alltid undrar vad jag gör och håller koll. 
 
 
Och när solen går ner kommer mörkret snabbt. Jag förundras fortfarande över vart augusti tog vägen. 
Men hursomhelst. September. Fantastiskt vackert. 
Vardag | |
#1 - - FREEDOMtravel:

Vilka mysiga höstbilder!

#2 - - Emmelie - mamma till två och ssk-student.:

Alltså dina helt vanliga vardagsbilder talar verkligen till mig, o det känns som om du verkligen drar nytta av allt du gör - härligt och se!

Svar: Tack snälla för så fina ord! <3
Angelica

#3 - - Sandra T:

Så väldigt, väldigt vackert. Vilka bilder och vilken söndag. Gillar september så mkt. Det är den bästa delen av hösten och just nu extra njutbar. Så njut vidare och dela med oss ;) kram

#4 - - Martina Holmback:

Så mysig dag.
Och härliga bilder

#5 - - ISA:

skulle verkligen vilja uppleva den där söndagen hos er alltså! <3

#6 - - Mia:

Vilka fantastiskt härliga bilder du tar!
Så där härliga så jag längtar ännu mer till barn och hund! Du är jätteduktig på att fånga känslor i både bild och text, första gång jag tittar in här men inte den sista :)

Upp