I helgen har jag -

 
 
- Plockat julpynt i skogen och tänkt på hur mycket jag saknar snön som låg som ett täcke över världen.
 
 
- Bakat pepparkakor med min kusin. En ganska ny tradition som inkluderar massa tok, skratt och magknip efter alltför mycket degäta. Man kan inte riktigt låta bli. Dofterna av jul alltså! 
 
 
Självklart tänt första ljuset. Här är klockan egentligen alldeles för tidig för att vara uppe en söndagsmorgon. Men kroppen ville inte sova. 
 
 
- Och så choklad då. Kan man leva på mjölk, kakao och grädde? Nä? 
 
 
Gå igenom staden här intill, precis när den första julskyltningen för i år är över. Öde och mysigt. 
 
 
- Tagit en ofokuerad bild hemma hos mormor och morfar där man alltid dricker kaffe med grädde.  Vi pratar kameror och han plockar fram sin som stått orörd i många, många år. Jag tycker ju såklart han borde ge sig ut och använda den. Så berättar dom en historia om sin gamla folkvagn som de inredde och åkte omkring i. . Jag tänkte genast på er Rania . Så himla mysigt! 
 
 
 Hoppas er helg har varit minst lika fin som min. ♥
Vardag | |
#1 - - Anonym:

Vad fina pepparkakor, vill också ha snöflingor! 😍 Kolla in min blogg om du vill se hur riktigt misslyckad pepparkaksbakning kan se ut 😬🙄

#2 - - Mia:

Vilka härliga bilder och vad sugen jag blev på pepparkakor!

#3 - - Emma:

Jo, säg att man kan leva på mjölk, kakao och grädde!.

#4 - - Rania {Rowan Tree}:

Åh mysiga dagar, även om snön inte ligger kvar. Låter härligt att ses och baka pepparkakor, förra året gjorde vi lussekatter med lite kul folk - det är trevligt att baka tillsammans,

Låter ju magiskt med folkvagnen! Jag vill se bilder och veta mer. Hur länge reste de? Hur tyckte de att det var? Var tog bilen vägen sen? Ååh!

Du kanske ska låna en kamera och köra lite analogt du med :)

#5 - - Sara i Åre:

åh, sådan där snöflingepepparkaksform vill jag ha! och - bilden på den varma chokladen alltså! älskar den!

Upp