Sverige - Köpenhamn.

 
 
Nånstans mellan vinter och vår möter vi Skåne. Vackra, vackra skåne. Där var åkrarna gröna och snödropparna slogs om plats på gräsmattorna. Jag ville nästan gråta en skvätt. Ni vet hur det känns när det blir lite övermäktigt och lyckan bubblar som champagne i magen? 
 
 
Även om Köpenhamn var målet tog vi runda på kustväg 9. Det namnet har satt sig i mitt minne sedan första gången vi var där. Smygehuk. Jag älskar. Nästa gång måste jag tillbaka till Kåseberga.    
Redan första gången jag var där längtade jag tillbaka, innan vi åkt därifrån. 
 
 
 
 
 
 
 
Vi hade lördag i Nyhavn. Husen, våren, atmosfären och människorna. När ett helt land tinar upp från vinterhalvåret. Solen sken från en stundvis klarblå himmel. Jag fick påminna mig själv flera gånger om att det faktiskt bara är mars, när vindarna från havet fick håret på hela kroppen att ställa sig upp. Däremellan åkte jackorna av och jag fick nypa mig i armen, 
 
 
När söndagsmorgonen kom och vi var mätta på hotellfrukost och mätta på folkvimlet packade vi in oss i bilen och startade hemåt. Det är så härligt att inte ha någon tid att passa, stanna där man vill och kyssas vid havet. Där sanden är vit och där himmel och hav inte tycks skiljas från varandra. 
 
 
 
 
 
Jag känner mig alltid så levande vid havet.
Färgerna. Det är mjukt, stort och stilla. Doften av tång och salt.
Vid strandkanten satt jag på huk och lät det iskalla vattnet skölja upp över mina händer, och från ingenstans kom det en lycklig golden som for förbi mig som en vind. Rätt ut i havet. Han stannar upp och tittar på mig, jag tror han blev lika förvånad över att jag var där som jag var över honom. Sedan springer han vidare och sluter upp brevid sin husse 50 meter bort. Och så vandrar vi hand i hand tillbaka till bilen.
 
Nu är jag hemma i skogen och jag kramar granar och gosar med katterna. 
Skogen, havet. Jag älskar att få kontrasterna. Jag är fylld av ny energi. 
 
 
Fotografi, Natur | |
#1 - - Rania {Rania Maria Photography}:

Otroligt vackra bilder och när jag ser bilder på havet känner jag hur mycket jag också tycker om det, men själv är jag faktiskt sällan vid havet. Det ska jag ändra på i år!

#2 - - Sandra T :

Vilken fantastisk vårresa. Tack för att du delar den med oss. Kram

#3 - - När Annie fotograferar i Kalifornien:

Åh, vad är det här för stad? Så fin pir!

Upp