Hur mår du?

 
 
 
 
 
 
En vän. En termos kaffe. En snötäckt skog. Vi pratar om viktiga saker. Om livet i stort, vad vi behöver för att må bra. Inte vad som ger oss mest pengar, utan det som faktiskt ger oss lugn och lycka inom oss. Vi vandrar i snön, där allt är så vitt att vi knappt ser vart vi sätter fötterna. Jag fotar träden och förundras över hur vackra alla årstider är. Tallar i vinterskrud gör mig lika lycklig som tallar i den första vårsolen. Skogen är extra tyst just nu, snön ligger som ett tungt täcke av isolering, och jag verkligen känner hur jag slappnar av. Kramar ett träd och känner tacksamhet. Så himla vackert.  2016, det har redan passerat hela 11 dagar. I år vill jag satsa. På mig. På både drömmar, hopp och hälsa. Lyckan i att känna mig stark i både kropp och huvud. Det är så viktigt att stanna upp. Stanna upp och lyssna på dig själv i dagens snabba samhälle bland hälsohets och mathets. Pengajakt och staus. Vad vill DU? Hur mår DU? 
 
Fotografi, Inspiration, Natur, Vardag | |
#1 - - Sandra:

Så fint skrivet. Låter som att 2016 blir ett fint år för dig om du fortsätter tänka så :) Och bilderna -magiska som alltid!

#2 - - Rania {Rania Maria Photography}:

så härligt det låter, och viktiga saker att prata om. Vi har också pratat mycket om lycka i helgen; dels vad som gör oss lyckliga och får oss att må bra, men också att skapa sig ett liv där man faktiskt har tid och ork att stanna upp och njuta och ta tillvara på alla bra, roliga och lyckliga stunder när de uppenbarar sig.

Jag är förkyld och frusen och har mycket jobb framför mig jag fösökter strukturera upp på bästa sätt för att få det gjort utan att känna mig stressad. Men jag mår bra, väldigt bra. Vi börjar inse och uppskatta vad som är viktigt i livet, och trivs otroligt bra i vårt hem vilket känns underbart.

Hur mår du, och vad kom ni fram till angående lycka och lugn där i skogen?

#3 - - Emiza:

fina bilder

#4 - - Sara i Åre - TRÄNINGSGLÄDJE:

the biggest adventure you can ever take is to live the life of your dreams.

kram!

#5 - - Anonym:

Å va fint o tänkvärt du skriver du har så rätt i det du skriver ha det so gott kram Mia.

#6 - - Evelina - Evelinas Ekologiska:

Vilket fint inlägg <3 Så vackra bilder och viktiga ord <3
/Evelina - Evelinas Ekologiska

#7 - - Victoria:

Det senaste året har varit en virvelvind av kaos i mitt liv. Sjukskriven sen 1år, blev uppsagd då jag kraschade in i väggen. Men mitt i allt detta svävar jag på fluffiga moln, för mitt i allt där jag måste lära mig leva ett nytt liv för att må bra ska jag bli mamma <3

#8 - - Märta:

Tack för de orden :-)
De tog där de skulle.

Svar: kram!
Angelica

#9 - - Isabell:

Kloka du <3

Svar: <3
Angelica

#10 - - GIRL FROM MARS:

Lovely to see this. I immerse myself in the seasons and it is enough.

#11 - - Miss Marie:

Den ständiga frågan! Hur ska man veta vad som egentligen är bäst för en? Nu när jag är hemmamamma så funderar jag alltid på om jag kanske borde jobba? Men jag vet att om jag jobbar skulle jag vara stressad över att inte vara med dom tillräckligt... svårt är det!

Upp