Livet är nu.

 
 
Jag smyger in lite vår i vårt hem i form av alldeles för dyra magnoliakvistar, men jag var bara tvungen. För ja, de gör mig  alldeles glad i själen när jag kliver innanför dörren. 
 
 
Utanför yr snön omkring bland träden. Jag måste hejda min alldeles för ivriga vårlängtan. Och det är vackert, jag älskar ju egentligen snöklädda granar och vinter. 
 
 
Jag hoppar upp i soffan med katterna och dricker kaffe, inget nytt men en ny bild på det. 
 
 
Jag smyger upp min spetsklänning i sovrummet, så jag kan titta på den. 
 
 
Ikväll har vi vänner som kommer på middag. Oftast är det jag som står vid spisen, men min man har bett mig att hålla avstånd. Så jag läser bloggar, dricket lite vin och njuter av att jag har en ledig helg. Utan måsten. Jag har liksom tagit paus, på riktigt. Ingen träning. ingen ångest över det. Sovit middag.  Kramats och pratat.  Dagarna bara svishar för förbi och vi hinner inte, ibland hinner man inte med varandra.  Det är mycket spännande på gång och jag är så tacksam att han står där, stark som en björn och hejar på mig. Tror på mig. 
 
 
 
Hoppas ni har en fin helg. Kom ihåg att stanna upp mina vänner. 
Stanna upp lyssna. På dig själv. På din vän. På din partner. På fåglarna. På vinden som tjuter utanför. På livet. Det är vad som pågår just nu. Fånga snöflingor på tungan. Sjung med i din favoritlåt. Dansa när du vill dansa. Stanna upp.  
Vardag | |
#1 - - Sara i Åre:

fint skrivet - och fina foton. jag tror vi är många som skulle behöva plocka bort allt det dåliga samvetet när vi behöver en paus.

#2 - - Anonym:

Så kloka ord fina du! ❤️ Ses img då fyller vi varandra med skratt, energi och kanske lite dans också😘 /A

#3 - - Emma:

<3
Jag blir mållös.

#4 - - WWW.angusfoto.blogg.se:

Fina du!

#5 - - Hanna Karlsson:

Älskar magnolia.

#6 - - Johanna:

Så fint! Du har en förmåga att sätta ord på det där lilla som inte går att ta på, jag älskar att du klarar av att säga det som jag känner! :)

#7 - - FrökenTV, bloggen om tv och film:

mysiga bilder

#8 - - whiskeysour.blogg.se:

åh va duktig du är på att fota!

Svar: Tack snälla :)
Angelica

#9 - - Isabell:

Alltid lika fantastiskt att komma in hit. Så fina ord.

Svar: Tack snälla du. Vad glad jag blir!
Angelica

#10 - - Lis Mari:

Jag känner igen det där med att inte hinna med varandra!! Hua! Men älskar den runda vasen! Så lik Svenskt Tenn ändå :-D

#11 - - freja, trelleborgs största blogg:

vad fina bilder =)

#12 - - Emma:

Men så fint du ser ut att ha det! Blir helt kär (:

Upp