När inspirationen tryter...

 
Hur svårt det kan kännas att hålla liv i en blogg. Min inspiration har nått botten, i princip. Jag åkte på höst/vinterns andra förkylning, gäspar och solen går ner innan den gått upp. nästan. Jag är lite väderberoende, förstår ni. Jag tänker varje dag att jag ska försöka komma över känslan av att det aldrig mer blir ljust. Ja, ni hör ju. - "Det vänder snart," säger min kloka man och jag vet ju det. Jag längtar så in i nordens mycket efter snön och ljuset att jag varje morgon tittar ut och blir besviken. Så kan man ju inte ha det. Så jag utmanar mig själv. Fotografera sådan jag inte brukar. Eller fotograferar utan krav. Försöker njuta av årets mysigaste månad.
Försöker att inse att man inte alltid kan leverera till 100%. 
 
 
 Och så håller jag till i köket. Kokar knäck och äter mandariner tills jag får blåsor på tungan. 
Spelar julmusik hela dagarna och pysslar i min egna bubbla. Och så tänker jag att det får vara såhär en stund. Det går över.  ♥
 
Vardag | |
#1 - - agnes:

förstår din känsla, superfin bild hur som och låter som du gjort det till en mysig dag i alla fall, så himla mysig bild!

#2 - - Sandra T:

Tänkte just så idag. Vet ju att det vänder, att det blir ljust igen. Någon gång. Och ändå. Detta mörker?!
Försöker tillbringa mycket tid i köket och vara mjuk med mig själv. Fokusera på att jag till helgen ska ha massor med vänner på glögg och äta Italienskt julbord på Norr Mälarstrand med jobbet i morgon. Det blir ljust. Och fint. Heja dig som fokuserar på årets bästa månads glittrande stunder.
Kram

#3 - - Sara i Åre:

jag tycker din blogg är magisk som alltid! kram!

Svar: tack <3
angeliqe.blogg.se

#4 - - Rania {Rowan Tree}:

Åh jag är likadan just nu, det gör ont att det är så mörkt ute. Hoppas också på snö, tittar ut varje dag men... Här regnar det just nu. Så slitsamt. Det är svårt att fotografera men att utmana sig kommer man bara starkare ur! Det här är ju som vanligt otroligt starka, fina bilder. och det är inget fel i lite slow blogging såhär i juletider <3

#5 - - A-mamman:

Med tanke på att du bara har fantastiska bilder i bloggen så förstår jag att det kan vara svårt med inspiration varje dag. Du gör rätt i att njuta av knäck och annat så här års!

Svar: Tack snälla du, det värmer! <3
angeliqe.blogg.se

#6 - - Johanna:

Jag känner igen mig så väl i det du beskriver! Men så en dag tittar solen plötsligt fram och allt är glömt och förlåtet :) Hoppas du får en mysig helg :)

Upp