Skogsterapi.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag försöker alltid vara medvetet närvarande i livets alla stunder. Något jag jobbat med i flera år. Inte längta framåt och faktiskt vara här och nu. Aldrig är jag väl så närvarande som i skogen. Vår, sommar, höst eller vinter, jag älskar att se den förändras i alla dess färger. Barfota eller i stövlar.. En plats jag går till när jag är lycklig, när jag gråter eller behöver tystnaden. Dit jag går för att hitta balans.  Jag går dit en stund varje dag. 
 
Det finns ett citat som jag hela tiden återkommer till ; 
 
" I go to nature to be soothed and healed, and to have my senses put in order" - John Burroughs
 
Natur, Vardag | |
#1 - - sandra:

Känner på EXAKT samma sätt. Mitt happy place <3

#2 - - Marie:

Precis så är det <3 Åh, nu längtar jag till skogen... :) Superfina bilder!

#3 - - Johanna:

Så vackert! Är så lycklig över att äntligen ha flyttat ut till landet och skogen igen <3

Svar: Åh, jag förstår det! <3 Tack fina du!
Angelica

#4 - - Emelie:

Samma här! Skogen! <3 Måste fråga vilken kennel Binja kommer ifrån? Så otroligt fin!

Svar: Ja, skogen! <3 Hon kommer från Gräsandens kennel. http://www.grasandens.se/ Hennes uppfödare har även sommarstuga här bredvid oss, och det är så härligt att hon får träffa mamman sin och syster (från första kullen) titt som tätt. :-)
Angelica

#5 - - Emmelie - mamma till två och ssk-student.:

Vilka helt fantastiska bilder, få gånger jag känner mig närvarande i nuet men skogen är nog en av gångerna då det fungerar för mig.

Svar: Tack snälla du! Härligt att du kan finna närvaro där du också :)
Angelica

#6 - - Finurliga fröken :

Vilka fantastiska bilder du delar med dig av! Och skogen är verkligen läkande och underbar. Nu längtar jag ut dit. Kram

Upp