Några små rader om tid som gått.

 
 
 
Juli svepte förbi mig i en rasande fart och jag har svårt att sortera in sommaren i datum eller månad. Känner ni så? Svårt att veta när sjutton den där stunden på bryggan var, eller när vi sprang över åkrarna i natten. Jag har ingen tidsuppfattning ibland. Jag har i alla fall en drös med bilder som ligger på hög, egentligen hur många blogginlägg som helst att skriva. Men så... Blir det inget. Känner mig i valet och kvalet om det är slutbloggat eller om det återkommer till mig. Men hur som helst. Här är Frida. På ängen mitt i natten. Vackra vän. 
 
 
Och så strosar vi på loppis. Och in i växthus som doftar blommor och tomater. Jag fyndar kaffekoppar och en vacker mortel i grön marmor. 
 
 
 
En måndag hamnar jag i skogarna runt Grums med vänner. Vi lagar mat i uteköket, dricker vin och nattbadar i stilla, ljummet vatten. Stunder att tänka på när sommaren går mot höst. 
 
 
 
Och när det regnar och åskar  dricker jag kaffe i sängen. Öppnar fönstret och låter den friska vinden rensa luften inomhus.  Klappar hund som sover brevid. Sommarregn gör mig lugn. Det faller så tyst. 
 
 
Morgonpromenader i gummistövlar. Äta blåbär direkt i skogen. Kanske bland det bästa jag vet. 
 
 
Och så redigerar jag klart bilder från en magiskt bröllopsdag för min vackra vän. 
 
 
Augusti. Det är svårt att inte älska tidiga mornar när kylan från natten möter det varma vattnet och allt är stilla. 
Det är bara jag, svalorna och morgonpigga vovvar. Här kan jag stå nästan hur länge som helst. 
 
 
Vi åker fyrhjuling i skogen och jag håller ögonen öppna efter skogens guld. Jag hittar inget men vi pratar om sommaren. Vi säger att den varit den bästa på länge, trots att vi båda jobbat så har vi tagit hand om tiden där emellan matlådor och väckarklockor. Vi sitter här med kaffe i muggarna och jag lutar mitt huvud mot hans axel och tänker att det inte kan finnas en bättre plats att vara på precis just nu. ♥
Fotografi, Natur, Vardag | |
#1 - - Emelie:

Åh vad jag hoppas du stannar kvar, min absoluta favoritblogg! Hittade hit för ett tag sen men har nog aldrig kommenterat? Är så dålig på sånt numera tyvärr men nu vet du att jag läser och njuter av dina magiska bilder! <3

#2 - - Emma:

Jag håller heeelt med Emelie, hoppas verkligen att du vill fortsätta blogga! Dina bilder ihop med ditt underbara sätt att skriva framkallar otroligt mycket fina känslor hos mig som läsare 😌 Det är varje gång helt magiskt att klicka sig in på din blogg ska du veta❤️

#3 - - ISA:

lika fint inlägg som alltid, hoppas blogglusten kommer tillbaka<3 något helt annat: grums!?? bor du där i krokarna? mina hemtrakter nästan ;)

Svar: Tack snälla du! Nej, jag bor ca 7 mil norr om Örebro. En väns mamma har en sommarstuga där. :)
Angelica

#4 - - Anonym:

Keep on going! Du berör A❤️/ Anna

#5 - - Anonym:

Fina du! Det är helt okej att samla och skriva mer sällan. Du berör ändå, med dina bilder och dina texter. Kram från en vass tjej 😉😙

#6 - - Iselin Renée:

Utrolig fine bilder! :)

#7 - - Anja:

Så vakkert!

Upp