Små ögonblick av sommar.

 
 
 
Utanför min fasters röda hus med de vita knutarna blommar det minirosor som doftar sommar. Jag knäppte en snabb bild och borrade ner hela ansiktet. 
 
 
På vägen ner till sjön. Hagen är klädd i smörblommor, hundkex och solnedgång. 
 
 
Där har jag med mig min vän som, precis som jag, blir sprallig i hela kroppen när solen kastar vackra skuggor omkring oss. Vi jagar den, solnedgången. Skrattar och vi säger att vi inte vill att kvällen ska ta slut 
 
 
Och kvällen när ovädret drog in. Jag står på altanen och ropar - Älskling, du måste se det här! Och sen står vi tätt med varsin kamera. Med blixtrar, sol och regn. Juni. 
 
 
I Paris, där jag stannar upp och fotograferar ett kärlekspar på en bänk. Det är fint, sådär fint att jag vill fotografera allting jag ser och jag gör det. Jag tänker inte, jag låter bara känslan bestämma. 
 
 
När någon vill ta somriga bilder på ängen slår mitt hjärta lite extra. 
 
 
Och Elin. Min äldsta och bästa vän som väntar en liten tjej till. Jag fotograferar i ljuset från fönstret och tänker hur fantastiskt det är, att det får plats en ny människa därinne. 
 
 
Och Elsa.
Som precis lärt sig säga mitt namn, som ställer stora frågor och ger mig kramar med så mycket kärlek. 
 
 
Stilla sommarnätter. När allting är tyst och allting sover. Då är jag vaken och tänker på allt och ingenting. Andas ner i magen och tänker att allting är möjligt. 
 
 
Vardag | |
#1 - - Sandra T :

Den är så vacker, sommaren. Tänker att du skulle älska att vara här i södra Frankrike just nu och se ljuset om kvällarna och låta din känsla och kamera bestämma. Det är fantastiskt. Tack för ett härligt sommarinlägg . Kram

Upp