Året som gått. Del 2.

 
Juni. 
 
 
Jag tänker att det är tur att bilderna har datum. I juni har jag massor av bilder som skvallrar om blommor och sol. Om än ingen sommarvärme.  
 
 
Första helgen i Juni strosade vi på gatorna i Paris. Där vi somande i parken med eiffeltornet i blickfång. Jag brände upp axlarna och åt alldeles för många pizzor. Jag älskade staden. 
 
 
När vi landat på svensk mark hamnade vi på bröllop. Och vilket bröllop sen. Mina fina vän Maria och hennes Magnus. Jag fick även träffa andra bloggare jag följt länge och det var så fint. 
 
 
Jag gick i stickade tröjor och längtade efter att få hoppa i sjön. Jag är ingen badkruka men det de alldeles för få plusgraderna höll sig kvar länge.  
 
 
Midsommarafton med blommor i hår och mormors gamla tröja över vit klänning.  
 
 
Och dessa kvällar. Här kan jag sitta tills jag får ont i rumpan av samma ställning. Här kommer orden till mig och lugnet, lugnet av att se på när solen kämpar sig kvar över trädtopparna och ljuset stannar som ett stråk över himlen. 
 
 
Juli
 
 
 
I juli fotar jag bröllop, Mina fina Sofia. Partner in crime. Den som peppat mig många gånger genom åren. Som själv fotar och som alltid har ett förråd av ideér och alltid vill alla väl.  Mitt fotografhjärta ville aldrig att dagen skulle ta slut. Där allt är planerat i minsta detalj. HÄR kan ni se hela deras dag. 
 
 
Och när jag är tömd på energi och lite sådär trött i själen packar han med kaffe och tar med mig till skogen.
- Kom älskling, ta med kameran så åker vi en sväng.  
Och så pratar vi om livet. 
 
 
Juli var utflykt. Vi tog vägen runt Vättern och förälskade mig i de små hamnarna och åker gärna tillbaka.  
 
 
Fiskekväll och mat i skogen. Vattnet låg stilla och fiskmåsarna skrek. Jag tänker att fisken inte var det viktigaste och njöt av doften av skog och tiden med vänner.  
 
 
Och så hoppar jag i sjön. Tänker på hur fort sommarmånaderna går, och därfefter badade jag varje dag. Vi bastade till solen gått ner och satt i tystnaden. Hemma är stället där jag trivs bäst. Jag går hem i bastuvarm morgonrock och känner mig tacksam över livet.  
 
 
Blåbärsår. Jag plockar dem för hand och jag plockar så länge att Magsan somnar intill. Jag stannar upp och ler med hela ansiktet, känner hur mitt hjärta nästan spricker av kärlek.  
 
 
Och så blir det varma kvällar och massa bus vid strandkanten.  
 
 
 Jag får träffa Lovis som hunnit bli 6 dagar gammal. Jag blir gudmor och gråter en skvätt. Kärlek. 
 
Augusti 
 
 
1 augusti fotar jag min vän Sabinas bröllop. Så mycket kärlek.  
 
 
Sommarmornar innan jobbet. Ljuset. Jag hänger på altan med mina små och dricker kaffe i tystnad. Den bästa stunden på dagen.  
 
 
Och så går vi kvällspromenader där vi nästan aldrig är ensamma.  
 
 
Jag plockar de första sommarkantrellerna och dricker rödvin.
Det doftar skog och jag alla tillfällen jag får att vara utomhus.  
 
 
Jag morgonbadar och hänförs över hur vackert något kan vara. Som dimman över sjön i soluppgången. Augusti alltså. Jag vill stanna tiden här. 
 
 
Jag fotar självporträtt och jag fastnade verkligen för denna. Den är så mycket jag.  
 
 
Vi har en helg tillsammans på Smögen. Havskräftor, vitt vin och nybakat bröd. Badar i havet och somnar på solvarma klippor. Hand i hand på smögenbryggan. Vi skrattar och pratar om kvällen när jag frågade den stora frågan och kan knappt förstå att vi varit gifta i ett och ett halvt år. Han är verkligen den bästa personen jag vet.  
 
 
 ♥
 
Fotografi, Vardag | |
#1 - - Rania { Rania Maria Photography }:

Så många magiska bilder och de får mig att minnas min egna sommar, och längta efter nästa. Det har varit ett bra år för att vara i skogen och hitta ätbara skatter :)

#2 - - Victoria:

Så otroligt vackra bilder.

#3 - - Anonym:

Så vackra bilder du tar och vackert språk. /Pernilla

#4 - - Lund Johanna:

Så vackra bilder. Herregud.

Får jag fråga hur du gör när du tar ett sådant där självporträtt?

Svar: Tack så mycket! :) Jag använder mig av fjärrutlösare och stativ.
Angelica

Upp