En kväll i Juni.

 
 
 
Om man ändå kunde förmedla bild med doft. Doftjasmin i kvällssolen och doft av sommarregn fyller hela mig med lycka. Barfota i det blöta gräset plockar jag några kvistar med vita blommor och ställer brevid sängen. Vindarna har varit kyliga idag men jag njuter ändå, för plötsligt är träden alldeles stilla, och solen strålar i en sista suck innan den försvinner ner vid grantopparna på andra sidan sjön. Vackra, vackra junikväll. 
 
 
Vardag | |
#1 - - Nana:

Sommaren är magisk, det är som om allt sjuder av liv och hela världens färger får plats.

#2 - - Josefin -Happy Days-:

Vackert, kram vännen min ♥

Svar: <3
Angelica

#3 - - Josephine Foto:

Det finns ingen godare doft än yasmine.
Och jag vill bo i ditt sovrum! Vad har du för tapet?

Svar: Åh, jag minns inte namnet, den är underbar. Kan kolla upp det. :)
Angelica

#4 - - Jenny:

Ja så himla underbart!

Och vet du? Något jag lärt mig senaste veckan. Det är inte jasmin. Det alla tror är jasmin är schersmin! Jasmin är en krukväxt eller en vinterbuske med rosa blommor. Så det är doftschersmin. Lustigt, va? Mias svärmor (som ju är bonde) trodde mig inte förrän hon hade googlat en lång stund. :) haha. Stor kram till dig!

Svar: Ops! Ja, där lärde jag mig något nytt. :) Kram!
Angelica

#5 - - Angus:

Härliga juni, o dessa härliga påslakan. Det finaste som finns

Upp