Ibland tvivlar man på sig själv.

 
När jag fastnar i tankar som att det jag gör inte duger, inte blir som jag tänker eller helt enkelt känner jag mig sämst. Sämst på det jag älskar att göra. Och mitt i allt det där kan jag bli riktigt ledsen, nedstämd och vilja ge upp. Allt!  Då brukar jag försöka vara min egna inspiration. Gå tillbaka i arkivet, kolla igenom, känna att det faktiskt är bra. Väldigt bra. Jag är lite trött på den delen av samhället. Att det är lite fult att vara stolt över sig själv. Eller nöjd också för den delen. Jag tänker inte så mycket när jag fotograferar porträtt. Jag går på känsla. På ljuset. Jag älskar ju att fotografera men ibland hamnar jag där i något slags mellanläge. Och jag tvivlar lite. Jag älskar att skriva från hjärtat också, därav blir det lite luddigt och svårt att hänga med kanske. Men ni som fotar, visst känner ni igen er? 
Bilderna nedan är några favoriter. Jag älskar dom. Och jag är stolt över att det faktiskt är jag som tagit dom. 
Mina konstverk. Dom är väldigt mycket mig och min personliga stil på foton.
Man får helt enkelt vara glad och tycka att man är duktig.  
 
 
Vill ni se mer? 
  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Fotografi | |
#1 - - Josefin -Happy Days-:

Du är en fantastisk fotograf och inspirationskälla, dina bilder andas äkthet och är fulla av känslor. Man kan känna att man fastnar och drömmer sig bort när man tittar på dem, liksom blir lite en del av det vackra du fångat. Glöm aldrig bort att du bär på en talang och gåva!

(Men visst känner jag igen mig i dina ord, vart enda ett... Man är sin egen värsta kritiker.)

Kram på dig vackra, ha en fin ny vecka!

Svar: Fina du. Tack! <3 Det värmer så. Kram
Angelica

#2 - - Sara:

Bra skrivet. Och fina bilder! Jag brukar ofta också få samma känsla. Att jag tvivlar på mig själv. Då gäller det att påminna sig själv om att man faktiskt ÄR bra!

Svar: Ja, visst är det så! Ibland får man känna sig lite nere, bara man inte stannar i det. :) Kram till dig!
Angelica

#3 - - MissJeni - mamma till Lucas ♥:

Du är verkligen jätte duktig!! Och SJÄLVKLART får man säga det högt och vara stolt över det! Strunta i jante-lagen :)

Svar: Tack snälla du! :) Jag är bra less på jante-lagen.
Angelica

#4 - - Frida:

Jätte vackra bilder!! Jag känner verkligen igen mig, varför är det så tabu att vara stolt? Det är något vi får ändra på, för om vi själva inte kan vara stolta och nöjda, hur ska vi då kunna göra bra jobb?
Alla har vi dippar då man tvivlar på sig själva. Men det är skitsmart att göra som du gjorde och gå igenom hårddiskarna och välja ut sina favoriter. Även att jämföra med 1,2,3 år tillbaka och se skillnaden på fotona är smart. Då ser man hur mycket bättre man har blivit. :)
Du ÄR duktig!!!

Svar: Tusen tack för dina ord Frida. Vi måste våga visa upp oss lite. Och våga visa den där svaga sidan av oss också kanske. :) Kram fina du!
Angelica

#5 - - Karin O:

Arkiv är väldigt bra:)

Svar: Ja, eller hur. :)
Angelica

#6 - - sandra:

nu känner jag att jag verkligen måste skriva nåt för jag tycker det är skitviktigt att man vågar tycka att man är bra! du är jätteduktig, angelica, och det vet du ju egentligen! =)

Svar: Tack Sandra! :) Jo, visst vet jag att jag kan. Ibland blir det lite deppigt, men det hör till kanske.. Kram
Angelica

#7 - - Naemi Rosander Photography:

Fantastiska bilder! Du är en grym fotograf!
Tycker absolut inte du borde tvivla över dig själv, men känner igen det lite och visst gör man det ibland. Men man blir bara starkare utav det med tiden :)
Keep up the good work!

Svar: Tack fina du! <3
Angelica

#8 - - Sofie:

Fantastiska bilder!

Svar: Tusen tack!
Angelica

#9 - - Victoria:

Dina bilder är underbara!! Fastnade särskilt för den första och så rödluvan-bilden där tyget flyger i vinden! Men alla är så otroligt fina! Har alltid älskat ljuset i dina bilder :) Ditt inlägg fick mig förresten att tänka på det här citatet:

"if you hear a voice within you say: 'you cannot paint' then by all means paint, and that voice will be silenced." ~ vincent van gogh

Fortsätt med det du gör helt enkelt :)

Svar: Tack snälla Victoria, så glad jag blir! :) Kramar till dig.
Angelica

#10 - - Jenny:

Du ska inte tvivla! Du är ju så duktig! Herregud den där på mig när jag snurrar i skogen fick ju typ 90 likes på två dagar och alla som har sett den säger att det är bland de finaste bilderna de sett! Och alla bilder ovan, så vackra! du är bäst!

Svar: Tack fina vän. Jag vet att jag kan. Ibland blir det bara pannkaka, sådär i huvudet. Kram! <3
Angelica

#11 - - ida [fotograferat]:

Sämst är du definitivt inte! Mycket vackra bilder!

Sen är det väl inte fel att man inte alltid känner sig helt nöjd, det kan ju vara en sporre till att sträva efter att bli ännu bättre!


Svar: Ja, visst är det så! :)
Angelica

#12 - - Ninni:

En fantastisk fotograf är vad du är! Du har varit en stor inspirationskälla för mig sedan jag fann din blogg för något år sedan. Du tar så himla vackra, lite trolska (vilket jag älskar), foton och så verkar du vara en sådan jordnära och fin människa. Kan förstå din känsla du beskriver där, men kom ihåg att du är tokbra och sannerligen har du nog en lång karriär framför dig som fotograf. För d u k t i g - det är du verkligen! Kram på dig! <3

Svar: Fina du! <3 Tack, tack tack!
Angelica

#13 - - Katarina:

Kram till dig!
Bilderna är underbara!

Svar: <3
Angelica

#14 - - N O R A:

Super fin blogg! :) Du nu i vinter så är det ju oftast lite mörkt och tråkigt.. Men skulle du kunna tipsa om någon/några bra serie/serier du följer? :) och var du ser på dom! <3 Skulle betyda sjukt mycket! <3 :)

Svar: Tack! Och dessvärre kikar jag inte så mycket på tv, så har inga tips.
Angelica

#15 - - Sara:

Angelica, din blick för ljus och ögonblick är fantastisk! Jag känner väl igen mig i dina dvalor av tro på sig själv inom fotandet, jag tror nog vi alla har det som tycker om det kreativa/skapandet. Fortsätt våga lita på att du har det inom dig. Stor kram!

Svar: Sara. Tack snälla för dina ord. Värmer! Och din blogg, så fantastiskt fint du skriver. Kram
Angelica

#16 - - Clara Wimer Bergman:

åh vilka vackra bilder!

Svar: Tusen tack Clara! :)
Angelica

#17 - - Anonym:

Du vet att jag älskar dina bilder ich tycker att detta är det du borde sattsa på. Kram

Svar: Tack! :) (vem du nu är). kram
Angelica

#18 - - linnjones.com:

Kjenner meg veldig godt igjen! Både når det kommer til foto og andre ting. Men dersom det er noe man liker å gjøre, så må man gjøre det. Om det er det som gjør deg glad. Du må bare fortsette så endrer følelsene seg. Lykke til! :D

#19 - - Linda:

Det hör nog till i alla yrken att känna så - kanske bara att det blir mer påtagligt i kreativa områden.
Bra att du tänker som du gör - man behöver nog de där perioderna för att desto mer uppskatta de bra?!:)

Kram Linda

Svar: Visst är det så. Det gör nog att man strävar efter att utvecklas ännu mer :)
Angelica

#20 - - Sara Björk:

Du är grym! =) Men känner igen det där med tvivlet, och jag jämför mig ofta med andra, inte bra :(

#21 - - Sara Ekman:

Fantastiskt fina bilder :)

Svar: Tack Sara!
Angelica

#22 - - carro:

fina kort!!

Upp