Året som gått - del två.

 
 
Juli: 
 
 Jag var på ett fantastiskt vackert bröllop. 
Och dessa ögonblickskort. Jag älskar den här. 
Jag badade extremt mycket. I soluppgången. I solnedgången. Mitt på dagen. Sen kväll. Underbart. 
Jag fotograderade grannarna som väntade barn. I skogen. Magiskt ljus. 
Och så fotade jag ett bröllop till. 
Och vi grillade när helst vi fick chansen. Vid sjön. Badade sent in på kvällarna och värmde oss i bastun. 
 
 
Augusti: 
 
 Vi åkte till paradiset. Smögen. Jag friade till min kärlek och bästa vän. Han sa ja och jag kommer med andra ord snart heta Angelica Rosengren. Hur fint? 
Landet alltså. Kärlek. 
Räkor och vin med finaste Sandra. 
Grillkvällar. Vänner. Kärlek. 
Och de första sommarkantarellerna. 
Jag fotograferade vackra Linda i solnedgången. 
 Och den där Ann-Louise. 
 
September: 
 
 
 Jag fyllde år. 
Vi vandrade många mil i skogen. 
Och september började så smått färga naturen i eldfärger. Med skogen som andra hem. 
Jag älskar september.
Tidig morgon i September. Inga ord för det. 
Jag och Jenny dukade upp kräftkalas för två. Fint! 
Så mysigt! 
I hagen, klappade fåren på vägen ner till sjön. Ibland nyfikna, ibland livrädda. 
Och kossorna. Jag älskar att vandra omkring bland djuren här hemma. 
 
 
Oktober:
 
 Nya gummistövlar och mossa under fötterna. 
Vackra Leia i höstljus. 
No words. 
Oktober alltså. Kärlek på den. 
Självporträtt i solnedgången. 
Kära vän, så vacker! 
Trötta, lediga dagar.. 
Och i slutet av oktober hade vi ofta besök i trädgården av vackra råddjur. 
 
November: 
 
 Tog med mig lillebror och Evelina till kindlahöjden. 
Frost & kyla. 
Fotade snygga Elina. 
Bakade massor. 
Jag började så smått längta efter jul. Och började pyssla lite för tidigt. Jag hade finaste Maria på besök och vi tokade omkring i nästan en vecka.  
Och så fotade vi lite till. 
 
December; 
 
Månaden som försvann fortare än jag hann med. 
Pepparkakor. Kärlek. skratt. 
Mycket jobb. Mindre med sömn. Trött. 
Kvalitetstid med min kära. 
Och vi pysslade lite mer inför julen. Älskar mina irislight. 
Och så satt vi här. Framför kaminen. 
Och det gjorde även våra fyrbenta vänner. 
Och så bakade jag lite till. 
 
 
Och julafton?  Jag tog inte en enda bild och jag känner att det är lite skönt. Jag hoppade i raggsockor och pyjamasbyxor innan klockan slog 20. Och firade inte som det brukar se ut. Med blandade känslor. Ibland får man skaffa sig nya traditioner och det kan ju vara både skönt och sorgligt på samma gång. Hur som helst var julen hur fin som helst och kärleksfylld till bredden. Ett nytt år om bara 2 dagar. 2013 var både tufft och fint på samma gång. Jag ger allt mitt hopp till 2014. ♥
 
 
God Jul i efterskott kära ni och god fortsättning! 
 
 
 
 
Filosofi, Fotografi, Natur | |
#1 - - Nana:

Gott nytt år till dig med, tack för alla fina bilder och ord du bjuder på!

#2 - - Theresia:

Herregud, alla dina bilder är verkligen magiska!!!

Svar: Tusen tack!
Angelica

#3 - - Sofia:

Du är magisk!

Svar: Åh, desamma! <3
Angelica

#4 - - Ellinor:

Oh, jag minns alla dina bröllopsbilder - minns alla dina bilder - så fantastiskt vackra.
Önskar dig ett riktigt fint avslut av 2013 och en fantastisk början av 2014!

#5 - - Jenny:

Det där kräftkalaset, alltså! Jag hoppas vi ses nu i veckan. Jag kommer hem i morrn kväll. Har sedan oceaner av tid. :) Kram och gott nytt år!

#6 - - Johanna:

Du tar så otroligt mycket vackra bilder! Det ska bli kul att få fortsätta följa din blogg in i 2014! God fortsättning! :) Kram

#7 - - Natalie:

Vilka fantastiska bilder du tar! :D

#8 - - Victoria:

Du verkar ha haft en otroligt fint 2013 & jag hoppas att 2014 kommer vara minst lika fint :)

Upp