I natt jag drömde.

En känsla av saknad, så det gör ont i hela kroppen.. 
Inatt drömde jag om dig, älskade hund. Ända sedan du var valp så vaktade du oss på natten. Du vandrade från rum till rum. Dina tassar mot golvet,  var det som väckte mig i bland, men ljudet var trygghet för mig. Dina långa, djupa andetag, som övergick i små snarkningar där nedanför sängen. De långa djupa andetagen som var som balsam för min själ. Inatt hörde jag dig. Antingen drömde jag, eller så var du här. Jag tror du var här. Du fattas mig. Du fattas mig så mycket! Din varma nos i mot min mun. När jag var ledsen la du huvudet på sne och la huvudet i mitt knä och suckade. Jag vet att du har det bra nu, det är bara mitt ego som önskar dig tillbaka. 
 
 
 
 
Vardag | |
#1 - - Angus:

Åh va fint, blir så oerhört rörd

#2 - - Katarina:

Åh jobbigt!
Kramar till dig och du får komma hit och krama hund ;)

#3 - - Esmeralda Edenberg:

<3

#4 - - Hannna:

Åh så himla fint skrivet. Blir alldeles tårögd.
Har en egen liten pärla här hemma som jag är så rädd för att han ska försvinna en dag.. Hur ska man orka det? Usch. Kan inte ens tänka tanken.

Även om dom har det bättre i hundhimlen om dom lider på vår jord, så vill man ju ha dom kvar.
Men i hundhimlen kan dom alltid springa lösa över en sommaräng, utan huggormar,och äta hur mycket korv & leverpastej som hellst :) Känns ju bra när man tänker så!

Ha en fin helg!

#5 - - Linn:

att något så litet kan betyda så mycket. beklagar <3

#6 - - Josephine Einarsson:

Ne vilken mysig bild. Och fint skrivet, ryste genom hela♥

#7 - - Camilla Lindgren:

Känner så med dig. Fick en klump i magen då jag läste. Vet hur ont det gör att mista den där vänskapen bara en hund kan ge.
Miste min fina flatcoated retriver för ett tag sedan. Han var med mig överallt, det var som att tappa en bit av sin själ :(
Nu har jag en ny 4fotad kompis hemma som skänker ljus och kärlek men inget kan ersätta det som sprack då en sån fin kompis försvann.
Massa Kram till dig och säkert finns dom med tassandes vid sidan med ett vakande öga och en viftande svans.

#8 - - Rebecka:

Fina vovven. Och fina ord.

Själv vet jag inte hur det känns, ännu.. Men plötsligt har min lilla valp förvandlats till något med vit nos och stela ben och jag vet inte när det hände. Han skulle ju finnas föralltid?

Svar: Mm. Jag vet. Tiden går så himla fort. Minns det som igår när vi hämtade hem vår lilla bebis. Kram!
Angelica

#9 - - Paulina:

Det gör ont i hjärtat att läsa :( Jag beklagar sorgen efter din fina fyrbenta vän och familjemedlem. Det finns inga ord som kan beskriva hur ensamt och ledsamt det blir.
Nu är min ena 11år. Han har varit med mig sedan Jag var elva år. Det gör ont redan nu men han får vara med så länge han är lika pigg & frisk som nu.
Kram!

Svar: Åh, jag hoppas ni får fler fina år tillsammans. <3
Angelica

#10 - - Emma:

Väldigt fin bild!

#11 - - Hanna - livsbejakande hemmahäxa:

Har också en hund som gick bort och som jag saknar "trygghetsljuden " efter. Vad fint du fick höra henne i natt. I drömmar kan man mötas fast man är långt i från varann i fysiska livet. Det tror jag iaf. Otroligt fin hon var!!

Skickar en varm tanke!
/Hanna

#12 - - maja.:

så fint.

Upp