Kanske, kanske inte.

 
Jag sitter fast i köpångest. Jag har velat fram och tillbaka i flera dagar. 
Vill klicka hem. Tänker att det är alldeles för dyrt, men att jag troligen kommer ångra mig om jag inte gör det. 
 
Jag har haft min D3000 i några år nu och känner mig redo för en ny. Beslutsångest delux. 
 
 
 
 bild; google
 
Vardag | |
#1 - - Victorias provkök:

Jobbigt läge:)
Gott nytt år!!
Kramar från Victoria på www.victoriasprovkök.se

#2 - - Klara:

Har faktiskt ingen aning om hur stor skillnad det är mellan en D600 och en D700? Dom kanske är helt olika? Men hur som helst så uppgraderade jag mig från en D5000 till en D700 för någon vecka sedan och det är verkligen jättestor skillnad!
Jag tänkte att det kanske blir ett lika stort "hopp" från D3000 till D600? Jag ser i alla fall inget negativt med det hoppet i såfall, haha... ;o)

#3 - - Liie:

Jobbigt det där när man vill ha sån dyr sak. Jag brukar se det så här när jag vill ha något dyrt, finns pengarna så köper jag det, och kanske drar in på att köpa kläder eller annat "onödigt" istället i några månader :)

#4 - - Bebbe:

Jag tycker du ska inhandla dig den, en julklapp till dig själv :)

#5 - - Anonym:

tycker du ska köpa en ny om det verkligen är det du vill ha ! det känns så grymt sen när man väl har den :)

#6 - - Jessan:

Åh vad spännande, jag är också i köptankar men funderar på att byta upp mig från D3000 till D7000. Hur går dina tankar? Varför D600? Undrar eftersom jag också funderar på att byta upp mig :)

Gott nytt år!

#7 - - Josefine:

Du kan väl skriva en "recension" om du väljer att klicka hem den? :) Hade varit kul att veta vad du tycker om den :)

Svar: Det kan jag absolut, måste bara bestämma mig. :)
Angelica

#8 - - Victorias fotovärld:

Hej fining! Hur har det gått med köpbeslutet? Jag är lite nyfiken, för jag har också seriösa planer på att införskaffa mig en D600. Tycker den verkar perfekt! Fullformat och allt! Jag som ska byta kameramärke har ju dock objektiv att införskaffa också... så har en känsla av att detta kan bli dyrt!! Men ack så roligt! :)

Svar: Hej fina! Åh, jag går och tänker på den där kameran varje dag. Jag kan inte riktigt bestämma mig. Som du säger, det kan bli dyrt. Men det lutar nog åt att jag ska ha den. Det är inge roligt med min gamla skruttkamera längre, känner jag. Utvecklas inte speciellt mycket. Hur tänker du? Kram!
Angelica

#9 - - Victorias fotovärld:

Jag känner samma sak! Tycker att min kamera, som egentligen aldrig har varit särskilt bra, absolut inte håller måttet längre. För att jag ska fortsätta att tycka att det är roligt att fotografera, så måste jag uppgradera rejält. Det känns som att jag får jobba så mycket extra för att bilderna ska bli bra, med kameran jag har nu. Eftersom att fotografi är ett sådant stort intresse, så tror jag att jag tjänar på att satsa på en bra kamera direkt. Men som sagt så är det ju inte direkt billigt. Med en fullformatare vill man ju ha bättre objektiv också, och då ökade prislappen för paketet direkt... Vad tycker du om Canon vs. Nikon? Ska du först och främst uppgradera huset, eller blir det något objektiv också? Kram på dig! Hoppas du får en fin dag!

Svar: Jag har aldrig provat en Canon, så jag kan väl inte ge någon rättvis jämförelse. Ja, först och främst får det i så fall bli nytt hus. Som jag längtar. Och VELAR, hela ti´n. Haha! Jag känner samma sak, jag vill fortsätta utvecklas och tycka det är kul. Just nu .. Nja. inte så mycket faktiskt. Men jag gör det ändå, för utan det känns det ännu värre. Kram fina du!
Angelica

Upp